Sunday, October 31, 2010

Diwali Illustration


Last month I was approached by a friend that wanted a custom illustration for Diwali. Diwali is a Hindu celebration also known as Festival of Lights in which people celebrate by praying, lighting candles, giving thanks, and exchanging gifts. You can find more information about Diwali here. 

I was very excited to do this project because lately, I've been fascinated by India and their culture, specially by the Bollywood film industry. Oh! how I love those vibrant colors, and artistic photography on some of the movies. One of my favorites is Om Shanti Om, if you haven't seen it, I totally recommend it. 

I'm so glad I did this Diwali illustration, and I give special thanks to my friend who gave me a lot of creative freedom to come up with the design.  

She was really happy with the end result, and she used this illustration as gift cards for her family and friends.

***Para leer en Español, haga click en Read More***



El mes pasado, una amiga me pidio que le creara una ilustracion hecha a su gusto para la celebracion de Diwali. Diwali es una celebracion Hindu tambien conocida como Festival de Luces en el cual la gente celebra orando, prendiendo velas, dando gracias e intercambiando regalos. Pueden encontrar mas informacion de Diwali aqui.

Yo estaba muy emocionada para hacer este proyecto ya que ultimamente estoy fascinada con la India y su cultura, especialmente el cine de Bollywood. Oh! como me encantan los colores vibrantes, y la fotografia artistica en algunas de esas peliculas. Una de mis peliculas favoritas de ese cine es Om Shanti Om, si no la han visto se las recomiendo muchisimo.

Estoy muy contenta de hacer esta ilustracion de Diwali, y le doy las gracias especialmente a mi amiga la cual me dio toda la libertad creativa para hacer el diseño.

Ella estaba muy contenta con el resultado final, y utilizo la ilustracion en tarjetas de regalos para su familia y amigos.



2 comments:

  1. I love it Rocio! Thanks for recommending the movie, I will try to watch it...inspiration comes from everywhere, you are a true artist my friend!

    ReplyDelete
  2. Vero, muchas gracias! Si, la inspiracion puede venir de muchas partes, y claro el cine es una de ellas. Me encantaria ver pronto tu blog, para que nos compartas tus recetas! Saludos afectuosos!

    ReplyDelete