Tuesday, November 23, 2010

Love & Chocolate Covered Strawberries


Hello my friends, thanks for coming back. Oh! how I love this time of the year. The weather is perfect, the leaves are starting to fall, and love is in the air. Yes, I would like to celebrate love because my hubby and I are also celebrating our 7th wedding anniversary. 

I wanted to do something sweet and creative, so I decided to make some chocolate covered strawberries to celebrate. I got the recipe from here, but I changed the recipe a little bit by using 70% dark chocolate to make it a little more healthy.


Here are some of the steps that I did: 



Here's the final result...really yummy!!!

***Para leer en Español, haga click en Read More***
Hola amigos, gracias por regresar a este blog. Oh! como me encanta esta epoca del año! La temperatura esta perfecta, las hojas de los arboles empiezan a caer, y se siente el Amor. Me gustaria celebrar al Amor, ya que mi esposo y yo tambien estamos celebrando nuestro septimo aniversario de bodas.

Queria hacer algo dulce y creativo para festejar, asi que decidi hacer unas fresas cubiertas con chocolate. Pueden encontrar la receta aqui, aunque la receta que yo hice le cambie un poco a chocolate obscuro de 70% cacao para que fuera mas saludable. 

Estos son algunos de los pasos que hize (para referencia checar las fotografias de arrriba).

1. Empeze con una caja vacia y resistente.
2. Le agregue relleno, y la cubri con tela de terciopelo negro.
3. Luego la envolvi utilizando hojas de papel colorido, y le puse un liston.
4. (Foto) de algunos ingredientes para las fresas.

Aqui esta el resultado final, muuy sabroso!!!




4 comments:

  1. Se ven muy bien, todo lo que tenga que ver con chocolate me encanta.

    ReplyDelete
  2. wow super bien, ya se me antojaron, jajajja

    ReplyDelete
  3. You are so sweet, I bet he loved them! Yummy, they look so great and delicious! Not to mention they look professionally made too. :) I'm going to have to experiment and make some sometime.

    ReplyDelete
  4. The post you have made over here is really nice and it contains so useful information as well. I like to eat strawberries and chocolate both. The idea of wrapping up strawberries in chocolate and garnish it with decorating chocolate is really superb idea.
    Office chairs

    ReplyDelete