Friday, April 1, 2011

Make a Wish!

Dante and Mickey

My family and I at the Magic Kingdom

Dante with his little sister Ali and I

Dante with my brother Salvador

Dante seeing some Disney characters for the first time!

Hello dear friends! I'm so glad to be back! I wanted to write earlier, but a nice surprise kept me busy. I have talked about my little nephew Dante to you before, but in case you didn't know about him; last year he was diagnosed with a rare cancer called Neuroblastoma. He has been fighting like a true warrior; going through chemotherapies, blood transfusions, surgeries, radiation, clinical trials and several additional painful procedures.

My family and I have seen him go through a lot of suffering. However, last week Dante got a break from the dreadful hospitals and had a nice surprise waiting. My sister Sylvia, Dante's mom, received news from Make a Wish Foundation that they had granted Dante with a trip to Orlando, Florida. This organization only grants wishes to children and teens with life-threatening medical conditions.

Dante flew to Orlando along with his mommy, daddy and baby sister.  The rest of the family was fortunate to join them in Orlando, my mom, my brother Salvador, my sister Cynthia, my husband and I went on our own to Orlando, so we could see Dante having fun. My sister Sylvia told me about how wonderful it was to stay at Give Kids the World Village. She said that they treated Dante like royalty, and even Disney characters would come to the village and take pictures with them.

Dante and my family had a wonderful time in Walt Disney World. We saw him laugh, run, jump, and even walked in a parade with Woody from Toy Story. Seeing Dante happy, was such a blessing for myself and the entire family!

Well, dear friends, I'll write to you soon! Thanks for coming back! Have a wonderful weekend! :D

***Para leer en Español, haga click en Read More*** 

Hola queridos amigos! Estoy muy contenta de estar de regreso! Queria escribir antes, pero una linda sorpresa me mantuvo ocupada. Ya les he platicado antes de my pequeño sobrino Dante, pero si no lo saben, el fue diagnosticado el año pasado con un cancer llamado Neuroblastoma. El ha luchado como todo un guerrero, con quimioterapias, transfuciones sanguineas, radiacion, cirugias y otros procedimientos muy dolorosos.

Mi familia y yo hemos visto su sufrimiento. Sin embargo, la semana pasada Dante recibio un descanso de los procedimientos medicos y hospitales, ya que una linda sorpresa lo esperaba. La mama de Dante, mi hermana Sylvia recibio noticias de la organizacion Make a Wish Foundation la cual le habian concedido el deseo a Dante para un viaje a Orlando Florida. Esta organizacion solo concede deseos a niños y jovenes con condiciones medicas de alto riesgo.

Dante volo a Orlando junto con su mami, papi, y su hermanita chiquita. El resto de la familia tuvimos la fortuna de acompañarlos en Orlando. Mi mama, mi hermano Salvador, mi hermana Cynthia, mi esposo y yo fuimos a Orlando por nuestra cuenta para ver a Dante divertiendose. Mi hermana Sylvia me conto lo maravilloso que fue su estancia en Give Kids the World Village. Ella me dijo que los trataron como reyes, y que incluso los personajes de Disney iban ahi para tomarse fotos con los niños.

Dante y mi familia nos divertimos muchiisimo en Walt Disney World. Lo vimos reir, correr, brincar e incluso se fue caminando de la mano con el personaje de Woody de Toy Story en un desfile. Ver a Dante feliz, fue toda una bendicion para mi y toda mi familia!

Bueno mis queridos amigos, pronto les escribire! Gracias por estar de regreso! Tengan un maravilloso fin de semana! :D

7 comments:

  1. Hola, espero que estes muy bien y me alegro muchísimo de que tu hermoso sobrino le dieran tan bonita sorpresa y la pasaran todos muy bien. Las fotos estan muy bonitas. Cuídate mucho, muchas bendiciones para tu sobrino y familia. Muy buen fín de semana ; )

    ReplyDelete
  2. Hola Mariela, muchisimas gracias por tus buenos deseos. Me encantaron tus palabras! Te mando muchiisimos saludos, espero que tambien pases un buen fin de semana. Besos! :D

    ReplyDelete
  3. That is wonderful!

    I am so glad that organisations like this exist so that sick kids and their families can have a break from the everyday and experience some magic.

    Everyone looks so happy and I am glad that you all got to be there and enjoy the fun.

    Stephie x

    ReplyDelete
  4. these photos made me smile :)
    we need more organizations like this
    thanks for sharing!

    ReplyDelete
  5. Oh wow! What a wonderful post. I hope Dante stays strong. He's such a cutie. It looks like you guys had an incredible time.

    ReplyDelete
  6. Disney! Isn't it an amazing place? I was there last month and I had a wonderful time.
    Nice photos.
    God bless your nephew. He looks so happy.

    ReplyDelete
  7. Oh how wonderful! I hope he will be able to get better !

    ReplyDelete